Wat smeren we eigenlijk op ons gezicht?
De vrouwen werd onder meer gevraagd welke natuurlijke gezicht- en lichaamsproducten zij maandelijks kopen. Het gros daarvan is echter niet 100% natuurlijk, terwijl de vrouwen dit wel aannemen. Hieruit blijkt dat het voor een hele grote groep vrouwen niet helder is welke (natuurlijke) ingrediënten hun huidverzorging en cosmetica bevatten. Ook blijkt dat ondanks het feit dat vrouwen kwaliteit, betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en prijs/kwaliteit verhouding belangrijk vinden, slechts 4% van de respondenten waarde hecht aan een keurmerk. Terwijl die kwalificatie juist duidt waar een product uit bestaat.
Zo stelt ook de heer Jan Wouda, fabrikant van onder meer het natuurvriendelijke verzorgingsmerk Puravita; 'Wij fabriceren al jaren betaalbare natuurzuivere producten voor de dagelijkse verzorging. Daarbij is het altijd van groot belang geweest dat deze aan hoogwaardige eisen voldoen. Puravita voldoet aan het internationaal overkoepelende biologische BDIH keurmerk voor gezichts- en lichaamsverzorging dat op de verpakkingen staat. Hiermee is Puravita ook een erkend en bewezen verantwoord natuurlijk product. Onze ambitie is dan ook om de Nederlandse consument beter te informeren over natuurlijke verzorging. Niet elk cosmeticaproduct met een plantje erop afgebeeld is natuurlijk.'
Het moet betaalbaar zijn.
De helft van de respondenten besteedt een kwart tot de helft van haar huidverzorgingsbudget aan natuurzuivere producten. Ruim 20% geeft aan uitsluitend natuurlijke huidverzorging te kopen. Vrouwen geven aan dat ze "natuurlijk" associëren met "duur" en deze verzorgingsproducten doorgaans aan de prijs vinden.
Eco beauty is de trend.
De afgelopen 10 jaar, waarvan met name de laatste 5 jaar is een eco- lifestyle ook in Nederland sterk in opkomst. bijna de helft (47,7%) van de ondervraagde dames gebruikt maximaal 5 jaar natuurlijke verzorging en ruim een kwart (26,6%) doet dit 5 tot 10 jaar. Anno 2013 vindt 40% van de respondenten een gezonde leefstijl (d.w.z. biologische voeding, voldoende beweging en natuurlijke lichaamsverzorging) zeer belangrijk. De gemiddelde waardering die door de respondenten van de eco beauty enquête hiervoor wordt gegeven is een 8,6. Wanneer het op keuzes voor natuurzuivere producten aankomt kiezen de respondenten overigens in eerste instantie voor biologische voeding, schoonmaak- en wasmiddelen, daarna volgen andere producten.
Veilige en hoogwaardige producten.
Uit eerder onderzoek van 'Organic Monitor' (website) werd al duidelijk dat de markt voor natuurlijke cosmetica een stormachtige ontwikkeling doormaakt. De afzet van producten met biologische ingrediënten groeit met circa 20% per jaar. Naar schatting wordt binnen Europa in totaal circa 1 miljard euro per jaar aan natuurcosmetica afgezet. Consumenten willen een veilig en hoogwaardig kwalitatief product zonder omstreden ingrediënten zoals parabenen en andere synthetische stoffen.
Over Puravita.
Puravita is natuurzuivere huidverzorging ontwikkeld door huidspecialisten van ZARQA, een gerenommeerd Nederlandse huidverzorgingsmerk gespecialiseerd in het bestrijden van huidaandoeningen met behulp van natuurlijke ingrediënten zoals zout en mineralen uit de Dode Zee. De Puravita producten zijn zo puur dat alle kunstmatige stoffen die ook maar enigszins kunnen prikkelen zijn weggelaten, zodat de huid tot rust kan komen. Er is gekozen voor kalmerende oliën en planten extracten in combinatie met natuurlijke werkstoffen die de huid weer in balans brengen en de zintuigen te stimuleren. De puur plantaardige grondstoffen worden over de hele wereld veela biologisch geteeld en niet op dieren getest.
Voor meer Puravita ga je naar deze website.
En....weet jij wat je op je lichaam en gezicht smeert?